Funkcja ETA w Transporcie Ciężarowym

Funkcja Szacowanego Czasu Przybycia (ETA) umożliwia precyzyjne planowanie i nadzór nad realizacją zadań transportowych dla samochodów ciężarowych. Uwzględnia kluczowe czynniki, takie jak przerwy kierowców, czasy operacyjne oraz aktualne warunki drogowe, zapewniając zgodność z przepisami i bezpieczeństwo.

W transporcie ciężarowym estymacja czasu przybycia (ETA) jest znacznie bardziej złożona niż w przypadku transportu osobowego. Obejmuje nie tylko trasę, ale również czas postojów, limity pracy kierowców oraz operacje logistyczne, takie jak tankowanie, załadunek czy odprawa celna. Nasze rozwiązanie usprawnia cały proces, zapewniając precyzyjne dane i narzędzia wspierające zarówno etap planowania, jak i etap realizacji transportu, umożliwiając dynamiczne reagowanie na zmiany.

Na etapie planowania kluczowe są następujące dane:

Charakterystyka pojazdu i przewożonego towaru

– rodzaj, parametry techniczne oraz wymagania związane z ładunkiem (np. towary niebezpieczne, wartościowe).

Przewidywane warunki drogowe

– typowe obciążenie ruchem w danym regionie i czasie.

Limity jazdy i przerw kierowcy

zarówno dla jazdy solo, jak i w załodze.

Czasy operacyjne

planowane przystanki na tankowanie, załadunek, rozładunek, serwis czy formalności celne.

Dzięki tym informacjom możliwe jest:

Estymowanie trasy i harmonogramu

sprawdzenie, czy zaplanowana trasa jest wykonalna w założonych ramach czasowych.

Planowanie startu w tym w oparciu o ETD

umożliwia precyzyjne określenie czasu rozpoczęcia trasy, Dzięki dynamicznym aktualizacjom ETD pozwala na optymalizację harmonogramów

Planowanie przerw

określenie miejsc i czasu wymaganych postojów, dostosowanych do specyfiki przewożonego ładunku i wymagań realizacji dostaw.

ETA w fazie realizacji:

Podczas realizacji zlecenia dochodzą dane bieżące:

  • Aktualna pozycja pojazdu – monitorowanie w czasie rzeczywistym.

  • Rzeczywiste limity pracy kierowcy – uwzględnienie przepracowanych godzin oraz pozostałego czasu jazdy.

  • Obecne warunki drogowe – dynamiczne obciążenie ruchem i aktualne utrudnienia.

Dzięki tym informacjom można:

  • Śledzić realizację harmonogramu – oceniać realność wykonania planu na każdym etapie.

  • Informować kontrahentów – podawać dokładne informacje o przewidywanym czasie rozładunku, nawet w złożonych zleceniach z wieloma punktami.

  • Dostosowywać plan w czasie rzeczywistym – reagować na opóźnienia, zmiany tras czy inne nieprzewidziane zdarzenia.

Specjalne przypadki

Nasze rozwiązanie obsługuje także przypadki szczególne, takie jak:

  • Jazda w załodze – uwzględnienie wydłużonych maksymalnych czasów pracy oraz wymagań związanych z podziałem obowiązków między kierowców.

  • Przepinki ładunku – w sytuacji zmiany kierowcy lub pojazdu ETA jest dynamicznie obliczane od momentu przejęcia ładunku przez kolejnego kierowcę.

Efektywna estymacja czasu przybycia w transporcie ciężarowym wymaga połączenia precyzyjnego planowania, dynamicznego nadzoru i reakcji na zachodzące zmiany. Uwzględnienie parametrów pojazdu, limitów pracy kierowców, bieżącej pozycji oraz warunków drogowych pozwala:

Dostarczać kontrahentom dokładne i wiarygodne informacje.

Elastycznie reagować na zmiany i wyzwania w czasie rzeczywistym.

Monitorować i powiadamiać o zaistaniłych anomaliach

Optymalizować procesy transportowe na każdym etapie realizacji zlecenia.

Zainteresowany? Umów się na bezpłatną, niezobowiązującą prezentację systemu i zobacz jak możemy ci pomóc.

Zamów bezpłatne demo

Zamów demo!