Home / Customer Cases / Maroszek Transport | Informatyczna klamra spinająca firmę

Wdrożenie pełnego zakresu rozwiązań AddSecure

Firma Maroszek Transport i Spedycja z Krakowa specjalizuje się w tzw. przewozach wielorozładunkowych, głównie stolarki okiennej, takich firm jak WND, Plast-Bud, Dobroplast czy Okno Pol. Specyfiką tego rodzaju przewozów jest liczba aż ok. 30 rozładunków każdej ciężarówki na tydzień. Samodzielność w rozładunkach i załadunkach zapewniają kierowcy podwieszane na naczepie wózki widłowe. Około rok temu Damian Maroszek, właściciel przedsiębiorstwa, postanowił spiąć przedsiębiorstwo „informatyczną klamrą” w postaci systemu klasy Transport Management System firmy AddSecure. Efekty finansowe są nadzwyczaj wyraźne – 20 tys. zł oszczędności miesięcznie. Jak to się stało? Zacznijmy od początku.

Analiza przypadku

Damian Maroszek, zanim założył swoją własną firmę transportową, przez 10 lat był kierowcą zawodowym – truckerem. Przedsiębiorstwo rozpoczęło działalność w 2005 r. Dzisiaj obsługuje klientów w Polsce i za granicą – we Francji, Belgi, Niemczech, Holandii, Włoszech, Szwajcarii i Hiszpanii. Specjalizuje się w dostawach z podwieszanym wózkiem widłowym. Obecnie dysponuje własną flotą 130 pojazdów, złożoną z naczep i zestawów, którymi jeździ ok. 160 kierowców. – Zanim zaimplementowaliśmy w firmie system TMS AddSecure, zarządzanie oparte było na arkuszach Excel i bardzo dobrym systemie lokalizacyjnym firmy NaviSof. Rozwój przedsiębiorstwa wymusił na mnie konieczność uporządkowania całej firmy, a szczególnie pojawiającego się niekiedy chaosu w przepływie informacji. Teraz nikt nikomu nie może zarzucić, że czegoś mu nie powiedział, albo bezpodstawnie wmawiać komuś, np. że wydał jakieś polecenie. Nie ma zwalania winy jeden na drugiego, bo wszystko jest zapisane w informatycznym obiegu wiadomości,więc nie ma miejsca na kombinowanie – mówi Damian Maroszek

 

Spokój przewoźnika i kierowcy

Oprócz TMS, firma TKiZ Damian Maroszek korzysta z systemu telematycznego również od AddSecure. Zanim pan Damian natknął się na ofertę tego dostawcy rozwiązań informatycznych dla transportu, poszukiwania trwały pół roku. – Obejmowały sprawdzanie ofert i opinii w Internecie. Zapraszaliśmy przedstawicieli dostawców na rozmowy do nas. Ponieważ wcześniej przez 10 lat jeździłem zawodowo ciężarówką, doskonale wiedziałem czego potrzeba nie tylko mi – jako właścicielowi firmy, do sprawdzania i raportowania – ale również kierowcy – do kontaktu ze spedytorem oraz spokojnego prowadzenia pojazdu – mówi Damian Maroszek. Wybór padł na system AddSecure, bo – jak zapewnia pan Damian – jest on wyposażony w świetny system generowania i wysyłania raportów z pracy każdego pojazdu i kierowcy. – Niezmiernie ważny dla nas jest system korytarzowania tras przejazdu naszych ciężarówek. Trasa wysyłana jest przez spedytora do kierowcy na jego komputer pokładowy w pojeździe, przez co nie wybiera on sobie sam drogi przejazdu. Nie ma pola do dowolności interpretacyjnej. W firmie zapanowała przejrzystość – podsumowuje Damian Maroszek.

 

Bez dowolności interpretacyjnej

Od pół roku przedsiębiorstwo spięte jest informatyczną klamrą firmy AddSecure. Zaraz na początku, po implementacji pojawiły się opory niewielkiej części pracowników, obawiających się nowego. Jednak zarząd firmy uzyskał wsparcie ze strony zespołu wdrożeń AddSecure. – Obecnie widzę, że załoga cieszy się z nowego systemu. Kierowca nie może tłumaczyć się, że nie otrzymał informacji, bo ich przepływ odbywa się za pomocą komunikatorów AddSecure zamontowanych w samochodach. Wszystkie wiadomości są przechowywane w pamięci przez 2 lata. Dzięki temu w przeszłość odeszła pewna nerwowość w pracy, a nastało uspokojenie. Obawiać może się tyko ten, kto kombinuje lub często popełnia błędy – zapewnia Damian Maroszek.

 

System TMS od AddSecure optymalizuje pracę kontrolingu, zwiększa efektywność wykorzystania floty pojazdów ciężarowych, eliminuje z zespołu nieuczciwych pracowników, a tym samym przyspiesza rozwój firmy Maroszek, poprzez poprawę jakości obsługi klientów. Teraz działania pracowników biurowych są spokojniejsze i bardziej przemyślane, a rentowność firmy większa.

W firmie zapanowała przejrzystość.

Damian Maroszek, Właściciel w TKiZ Maroszek

„Niezmiernie ważny dla nas jest system korytarzowania tras przejazdu naszych ciężarówek. Trasa wysyłana jest przez spedytora do kierowcy na jego komputer pokładowy w pojeździe, przez co nie wybiera on sobie sam drogi przejazdu. Nie ma pola do dowolności interpretacyjnej. W firmie zapanowała przejrzystość.” – mówi Damian Maroszek

Efekty wdrożenia:

20 tys. zł oszczędności miesięcznie

Redukcja nieporozumień

Optymalizacja pracy kontrolingu

Zwiększona efektywność wykorzystania floty