AddSecure, wiodący europejski dostawca bezpiecznej łączności IoT oraz rozwiązań end-to-end, a także lider branży w zarządzaniu flotą i transportem, ogłosił dziś wprowadzenie na rynek systemu DVS (Direct Vision Standard) wyposażonego w sztuczną inteligencję. System ten ma na celu eliminację martwych pól w samochodach ciężarowych i zwiększenie bezpieczeństwa jazdy.
AddSecure wprowadza swoje rozwiązanie RoadView-DVS, technologiczny przełom, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do precyzyjnego i proaktywnego wykrywania wrażliwych uczestników ruchu w martwych polach pojazdu. Składa się ono z dwóch kluczowych elementów: systemu informacji o ruszaniu (Moving Off Information System -MOIS) z kamerą zdolną do wykrywania wrażliwych użytkowników dróg (Vulnerable Road Users -VRUs) w przednim martwym polu do 5 metrów przed pojazdem oraz Systemu Informacyjnego o Martwym Polu (Blind Spot Information System- BSIS) z kamerą boczną z podwójnym obiektywem, która obejmuje do 30 metrów po stronie pasażera pojazdu. Kamery DVS są zintegrowane z systemami bezpieczeństwa wymaganymi przez Europejskie Ogólne Rozporządzenie o Bezpieczeństwie (GSR2), które będzie obowiązywać od lipca 2024 roku i jest już obowiązkowe dla ciężarówek powyżej 12 Ton w Londynie.
System aktywuje się przy prędkościach od 0 do 30 km/h. AI, zintegrowana z obiema kamerami (przednią i boczną), rozróżnia pieszych i rowerzystów od nieruchomych elementów pobocza. W przypadku wykrycia zagrożenia w kabinie uruchamiany jest alarm, aby zwiększyć czujność kierowcy. Dodatkowo zainstalowany jest zewnętrzny alarm dźwiękowy, aby ostrzec VRUs, kiedy pojazd skręca.
Technologia RoadView-DVS jest zatwierdzona zgodnie ze standardami UNECE R151 (System Informacyjny o Martwym Polu – BSIS) i R159 (Systemu Informacji o Ruszaniu – MOIS), co zapewnia zgodność z najostrzejszymi wymaganiami bezpieczeństwa. Jest dostępna jako samodzielne rozwiązanie lub zintegrowana z systemem wielokamerowym (kamera samochodowa, ADAS) i może być uzupełniona o łączność 4G i platformę AddSecure RoadView Cloud, ułatwiającą centralne zarządzanie i aktualizację danych dla operatorów floty.
„Nowe rozporządzenie dotyczące londyńskiego transportu promuje nowoczesne technologie, które mają uczynić miasta bezpieczniejszymi. W szczególności skupia się ono na bezpieczeństwie pieszych i rowerzystów dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI). Warto, aby największe miasta Europy rozważyły wprowadzenie podobnych przepisów, aby zmniejszyć liczbę wypadków i skuteczniej chronić życie mieszkańców”, mówi Michał Szprynger, wiceprezydent Smart Transport Polska w AddSecure.